Vijeće je sastanak ocijenilo uspješnim jer je postignut dogovor o ključnim zakonodavnim predmetima, čime se omogućilo pokretanje pregovora s Europskim parlamentom za zaključenje tih predmeta tijekom aktualnog zakonodavnog razdoblja.
S ciljem moderniziranja pravila EU-a o pomorskoj sigurnosti i smanjenja onečišćenja mora, Vijeće je donijelo stajalište o prijedlozima Komisije koji se odnose na nadzor države luke, onečišćenje s brodova, ispunjavanje zahtjeva države zastave i istraživanje nesreća u pomorskom prometu. U stajalištu Vijeća utvrđuju se standardi za sigurniji i čišći pomorski promet u Europi.
Vezano uz cestovni promet, Vijeće je donijelo stajalište o reformi zakonodavstva koja među ostalim obuhvaća i uvođenje mogućnosti digitalnih vozačkih dozvola te okvir za suradnju i prekograničnu razmjenu informacija među nadležnim tijelima država članica, uz pojednostavnjenje administrativnih postupaka i zahtjeva.
Doneseno je i stajalište o razdobljima odmora za vozače autobusa, kojim se uzima u obzir činjenica da profesionalni vozači rade pod velikim pritiskom i da je potrebno zaštititi njihove stanke i razdoblja odmora. Napomenuto je i da vozači u tom sektoru imaju različit ritam rada u usporedbi s vozačima u teretnom ili linijskom putničkom prijevozu, zbog sezonske naravi i varijacija u udaljenostima.
Vijeće je također primilo na znanje izvješće o napretku u vezi s prijedlogom Europske komisije o izmjeni direktive o masama i dimenzijama teških vozila, kojim se žele potaknuti ulaganja u tehnologije s nultom stopom emisija i energetski učinkovita rješenja u sektoru cestovnog prometa.
Stajalište o Prijedlogu Uredbe o obračunavanju emisija stakleničkih plinova iz usluga prijevoza dio je paketa za „ozelenjivanje teretnog prometa” EU-a koji je Komisija predložila kako bi poboljšala učinkovitost prijevoza tereta i podržala ostvarenje ciljeva klimatske neutralnosti EU-a do 2050. Novim pravilima želi se pružiti potpora poduzećima koja izračunavaju i prijavljuju emisije stakleničkih plinova svojeg prijevoza na dobrovoljnoj ili ugovornoj osnovi. U stajalištu Vijeća uvažavaju se specifičnosti MSP-ova te se uvodi obveza za Komisiju da razvije alat za pomoć MSP-ovima u provedbi. Nacrtom Uredbe utvrđuje se zajednički regulatorni okvir koji se temelji na svjetskoj ISO normi za obračunavanje emisija stakleničkih plinova u cijelom prijevoznom lancu, čime se osiguravaju jednaki uvjeti za razne vrste prijevoza, prometne segmente i nacionalne mreže u EU-u te globalno usklađivanje.
Na sastanku Vijeća razgovaralo se i o smjernicama za razvoj Transeuropske prometne mreže (TEN-T), ključnom instrumentu za jačanje gospodarske, socijalne i teritorijalne kohezije EU-a, a uz pomoć financijskog „Instrumenta za povezivanje Europe” (CEF).
Vezano uz telekomunikacije, Vijeće je postiglo dogovor o novim pravilima za smanjenje troškova postavljanja mreža velikih brzina (Akt o gigabitnoj infrastrukturi) koji proizlaze iz dugotrajnosti, složenosti i neusklađenosti administrativnih postupaka. Uredbom se želi ubrzati postavljanje mreža, pružiti pravna sigurnost, osigurati transparentnost za poduzeća i građane te učinkovitost planiranja i postavljanja fizičke infrastrukture operaterima javnih telekomunikacijskih elektroničkih mreža.
Dogovoreno je i povećanje kapaciteta u EU-u za otkrivanje kibernetičkih sigurnosnih prijetnji (Akt o kibernetičkoj solidarnosti) kojim se želi povećati otpornost građana, poduzeća i subjekata u kritičnim sektorima na prijetnje kibernetičkoj sigurnosti s ozbiljnim društvenim i gospodarskim posljedicama. Naglašena je potreba za ulaganjima u digitalne mreže i infrastrukturu te za uklanjanjem fragmentacije jedinstvenog tržišta, kako bi se do kraja desetljeća mogla dovršiti digitalna transformacija EU-a. Najavljeno je i međunarodno zakonodavstvo kojim će se osigurati inovativna i sigurna umjetna inteligencija usmjerena na čovjeka.
Više informacija o sastanku Vijeća vezanih za promet možete pronaći ovdje, a informacije vezane uz telekomunikacije možete pronaći ovdje.