Predmet ovog Javnog poziva za poticanje mjera odvojenog sakupljanja komunalnog otpada je sufinanciranje nabave komunalne opreme i uređaja u svrhu odvojenog sakupljanja komunalnog otpada.
Pod pojmom:
Svrha ovog Javnog poziva je provedba mjera i aktivnosti propisanih Planom gospodarenja otpadom Republike Hrvatske za razdoblje 2017.-2022. godine („NN broj 3/17) i Izmjenom i dopunom Plana gospodarenja otpadom Republike Hrvatske za razdoblje 2017.-2022.godine (NN br. 1/22), čime će se uspostaviti kvalitetniji, postojaniji i ekonomski učinkovitiji sustav gospodarenja komunalnim otpadom u skladu s načelima održivog razvoja, zaštite okoliša i prirode i zaštitom javnog interesa te poticanja unapređenja sustava sprečavanja nastanka otpada i odvojenog sakupljanja otpada.
Pravo na korištenje sredstava Fonda sukladno ovom Javnom pozivu mogu ostvariti kao prijavitelji jedinice lokalne samouprave te trgovačka društva i druge pravne ili fizičke osobe – obrtnici sukladno čl. 68. točka (1) podtočke 1. i 2. Zakona o gospodarenju otpadom (NN br. 84/21) koji ispunjavaju sljedeće uvjete:
Prijavitelji koji se prijavljuju po MODELU B moraju ostvariti također i pravo na dodjelu sredstava Fonda koji podliježu pravilima o dodjeli de minimis potpore iz Uredbe Komisije (EU) br. 1407/2013 od 18. prosinca 2013. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore (SL L 352/1, 24.12.2013.) i Uredbe Komisije (EU) 2020/972 od 2. srpnja 2020. o izmjeni Uredbe (EU) br. 1407/2013 u pogledu njezina produljenja i o izmjeni Uredbe (EU) br. 651/2014 u pogledu njezina produljenja i odgovarajućih prilagodbi (SL L 215/2020, 7.7.2020.) – sukladno Programu dodjele de minimis potpora (potpora male vrijednosti) u području zaštite okoliša, energetske učinkovitosti i obnovljivih izvora energije.
Po ovom Javnom pozivu dodjeljuju se bespovratna sredstva (pomoći) jedinicama lokalne samouprave i bespovratna sredstva (subvencije) trgovačkim društvima i drugim pravnim ili fizičkim osobama – obrtnicima (dalje u tekstu: komunalna društva).
Bespovratna sredstva pomoći i subvencije dodjeljuju se putem dva modela ovisno o vrsti prijavitelja i to:
Prijavitelj može ostvariti bespovratna sredstva subvencije fonda po ovom modelu najviše do 150.000,00 eura, ali ne više od postotnog udjela koji je propisan Pravilnikom i to:
Prihvatljivi troškovi odnose se na cjelokupnu vrijednost predmeta ovog Javnog poziva.
Po MODELU B komunalno društvo može dostaviti jednu (1) prijavu za sufinanciranje, a koja može sadržavati nabavu komunalne opreme i/ili uređaja.
Sredstava Fonda sukladno ovom Javnom pozivu dodjeljuju se do 31. prosinca 2023. godine ili do iskorištenja sredstava, ovisno koji uvjet prije nastupi.
Ukupni raspoloživ iznos sredstava po ovom Javnom pozivu iznosi 10.000.000,00 €.
Rok za dostavu prijave na ovaj Javni poziv počinje danom objave Javnog poziva na mrežnoj stranici Fonda, a završava danom iskorištenja predviđenih sredstava Fonda za ovaj Javni poziv, a najkasnije istekom kalendarske godine 31. prosinca 2023.
Fond će na svojoj mrežnoj stranici izvijestiti zainteresirane podnositelje prijava o danu iskorištenosti sredstava Fonda.
Sva obavezna dokumentacija, dostavlja se u tiskanom i elektronskom obliku na USB-u/CD-u/DVD-u.
Prijava za sufinanciranje po ovom Javnom pozivu dostavlja se u zatvorenoj omotnici na adresu:
Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost
Radnička cesta 80, 10 000 Zagreb
Prijave se zaprimaju u Prijamnom uredu Fonda radnim danom od 8:30 do 15:30 sati ili poštom preporučeno.
Dan donošenja Odluke (kod MODELA B) smatra se danom dodjele de minimis potpore, neovisno o datumu isplate dodijeljenih sredstava.
Sve ostale informacije mogu se dobiti od osoba zaduženih za kontakt:
Tekst kompletnog javnog poziva, kao i obrasce moguće je preuzeti OVDJE.